ÅRSMÖTE 2016

Glädjande nog hade många hörsammat kallelsen och när föreläsningen med Johann Lüning började så var vi 46 medlemmar + inbjudna i salen.

Efter en intressant föreläsning om reumatiska sjukdomar, där det också gavs tillfälle att ställa frågor, tackade ordförande Anne Kayani och gav Johann en bukett vackra tulpaner.

Efter en kort paus startade årsmötet med att Anne Kayani hälsade alla välkomna. Därefter valdes presidiet: Ritva Elg, 1:e vice ordförande i Distriktet, till mötesordförande och Mia Thegel, kassör i Distriktet tillika medlem i vår förening,  till mötessekreterare.

Då hela styrelsen avgick i och med årsmötet så fanns en fara att föreningen skulle bli vilande. Detta fanns också med som en punkt på dagordningen.

Dock hade glädjande nog Mia Thegel lyckats få ihop en styrelse som valdes enhälligt och som presenteras här på hemsidan i en annan artikel.Denna styrelse kommer dock under året verka som en interimstyrelse då tiden inte finns för att ha aktiviteter. Nivån kommer bli grundläggande dvs att alla aktiviteter som redan pågår som cirklar med mera fortsätter som vanligt.

Nya styrelsen berättade att de enbart kommer ha ett styrelsemöte i november/december då man kommer skriva VB samt verksamhetsplan och budget för 2017 då föreningen igen kommer bli mer livaktig.

Efter justering och underskrift kommer årsmötesprotokollet finnas här på hemsidan.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!